Γιατί τα ξενοδοχεία πρέπει να χρησιμοποιούν αλλά και να επωφεληθούν από τα social media;
Τα Social Media έχουν γίνει ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αλληλεπίδρασης με τον πελάτη και θεωρούνται ένα από τα βασικότερα στοιχεία που έχουν αντίκτυπο στην οργανική και ιεραρχική αναζήτηση για ένα ξενοδοχείο. Τα ξενοδοχεία που επωφελούνται από αυτού του είδους την “τάση”, βλέπουν σημαντικά οφέλη στα πλαίσια της online τοποθέτησης (online placement) και των εσόδων.
Γιατί τα Social Media;
Ακολουθούν οι σημαντικότεροι λόγοι που δικαιολογούν γιατί κάθε επιχείρηση που ενδιαφέρεται για internet marketing θα πρέπει να χρησιμοποιεί τα Social Media.
Τώρα, το ερώτημα που προκύπτει είναι:
Ποιες στρατηγικές πρέπει να ακολουθούν τα ξενοδοχεία?
Γενικά, υπάρχουν δύο κατηγορίες ξενοδόχων: εκείνοι που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τα social media αλλά σκέφτονται τη δαπάνη και την επένδυση χρόνου που απαιτείται για να το διαχειριστούν , και η δεύτερη κατηγορία, που επενδύουν επιθετικά στα social media για να κερδίσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του πρωτοπόρου.
Για τα ξενοδοχεία που δεν έχουν social media στρατηγική και θέλουν όμως να ασχοληθούν με τα social media χωρίς κάποια σημαντική επένδυση οι βασικοί στόχοι για τέτοια ξενοδοχεία, θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
User Generated Content Channels — Trip Advisor. Αν ο Trip Advisor δεν είναι το πιο αποδοτικό κανάλι , πρέπει να προσδιορίσετε ποια είναι αυτά που ασκούν την μεγαλύτερη επιρροή (από εκεί που έχετε τους περισσότερους επισκέπτες).
Facebook Profile.
Twitter profile
YouTube video channels
Google+
1-σελίδα blog για την ανάρτηση άρθρων και απόψεων
Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ζητήσουν τη συμβουλή και συμβολή ειδικών για τη σύσταση (δημιουργία) των διαφορετικών καναλιών.
Επίσης, με τη συμβολή ειδικού θα εμπλέκεστε ενεργά σε αυτά τα κανάλια-απαραίτητη προϋπόθεση για social media optimization και εξοικονόμηση χρόνου. Με αυτή τη δημιουργία καναλιών θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε τα σχόλια που αναρτώνται μία φορά την εβδομάδα και να ανταποκρίνεστε σε όποια σχόλια κρίνετε πως χρειάζονται απάντηση. Μια τέτοια ανταπόκριση μπορεί να μετατρέψει ένα αρνητικό σχόλιο σε θετικό.
Μέσω αυτών των Social Media καναλιών– θα αναφέρω τα πιο διαδεδομένα, το Facebook και το twitter- το ξενοδοχείο μπορεί να γίνει μέρος μιας ομάδας που μοιράζεται κοινά ενδιαφέροντα, πληροφορίες προορισμού, events ,πρωτοβουλίες και διαρκής αλληλεπίδραση με αυτή την ομάδα.
Συζητήστε πράγματα, διοργανώστε events, κάντε προσφορές , διαγωνισμούς, πακέτα που έχουν σχέση με το event.
Ανεβάστε υλικό (φωτογραφίες και videos) και φροντίστε συνεχώς να το ανανεώνετε σε όλα τα κανάλια (facebook, youtube κτλ).
Για ξενοδοχεία που έχουν δει επιτυχία με αυτές τις στρατηγικές, μπορούν να ακολουθήσουν πιο επιθετικές ακόμα και να εισχωρήσουν στο κόσμο των social media. Ένα παράδειγμα είναι τα εργαλεία που παρακολουθούν πόση κίνηση (buzz) έχετε στα κανάλια. Συγκεκριμένα, σας δείχνουν τι λένε για εσάς σε διαφορετικά κανάλια , πόσοι παρακολουθούν τα video , πόσοι βλέπουν τις φωτογραφίες που έχετε ανεβάσει . Και σε αυτό το σημείο η συμβουλή και συμβολή ειδικού κρίνεται απαραίτητη και για την παρακολούθηση- καταγραφή όλης αυτής της κίνησης αλλά και για το αν αυτή η στρατηγική είναι αποτελεσματική (με βάση μηνιαία στατιστικά στοιχεία ).
Η Τεχνολογία προχωράει, θα υπάρξουν τρόποι στην πορεία να μετρήσουμε με ακρίβεια την αποτελεσματικότητα των social media. Το μεγάλο ερώτημα όμως είναι αν εσείς σαν ξενοδόχοι θα περιμένετε μέχρι τότε, ενώ αρκετοί από τους ανταγωνιστές σας είναι ήδη πιο μπροστά, ή θα επενδύσετε σήμερα στα social media που είναι το μέλλον του internet marketing;