Όπως ανακοίνωσε τον Νοέμβριο θα αρχίσει να περιορίζει την απήχηση των μη πληρωμένων ή οργανικών αναρτήσεων (posts) τις οποίες ο αλγόριθμός του βρίσκει ότι είναι υπέρ του δέοντος προωθητικές, αρχίζοντας από τον Ιανουάριο.
Η αλλαγή αυτή δε θα επηρεάσει όλες τις αναρτήσεις, αλλά μόνο εκείνες που είναι λιγότερο δημιουργικές και ωθούν τον κόσμο να αγοράσει ένα προϊόν, να εγκαταστήσει μία εφαρμογή ή να συμμετέχει σε έναν διαγωνισμό ή σε μία λοταρία. Περιορισμό θα υποστούν και οι επαναλαμβανόμενες διαφημίσεις με τον ίδιο σκοπό.
Συγκεκριμένα όπως εξήγησε εκπρόσωπος τύπου του Facebook ο αλγόριθμος θα εκτιμά αυτές τις προωθητικές αναρτήσεις με τα ίδια φίλτρα που εφαρμόζει και στις διαφημίσεις – θα εξετάζει, για παράδειγμα, πόσοι άνθρωποι σχετίζονται με αυτές ή πόσοι τις κρύβουν – ώστε να αποφασίζει αν θα τις επιτρέπει στις Ενημερώσεις (news feeds) των χρηστών.
«Ενώ οι σελίδες που αναρτούν πολύ από το περιεχόμενο που αναφέραμε πιο πάνω θα δουν σημαντική μείωση στη διείσδυση του περιεχομένου τους, η πλειονότητα των σελίδων δε θα επηρεαστεί από αυτή την αλλαγή» αναφέρει το Facebook σε δημοσίευσή του στο blog του.
Το Facebook διατείνεται ότι προέβη σε μια τέτοια απόφαση μετά από έρευνα που διεξήγαγε. Δεν μας είπε πόσοι άνθρωποι ερωτήθηκαν, αλλά σύμφωνα με το Facebook ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν ότι έβλεπαν στις Ενημερώσεις τους πάρα πολλές αναρτήσεις προωθητικού περιεχομένου.
Αυτή η αλλαγή είναι η τελευταία κίνηση του Facebook για να εξασφαλίσει ότι το καλύτερο περιεχόμενο καταλαμβάνει τις ενημερώσεις των χρηστών, διαφορετικά ο κόσμος μπορεί να σταματήσει να μπαίνει στο Facebook. Για τον ίδιο λόγο δημιούργησε και ένα νέο εργαλείο ώστε να μπορούν οι χρήστες να απορρίπτουν να βλέπουν πολύ συχνά περιεχόμενο από κάποιο φίλο τους ή από κάποια σελίδα.
Η νέα αλλαγή θα αυξήσει σημαντικά την ανάγκη για περισσότερες διαφημίσεις στο Facebook ώστε να σταθμίσουν οι σελίδες τη μειωμένη απήχηση των οργανικών αναρτήσεών τους. Αλλά το Facebook είπε ότι το γεγονός αυτό δε θα οδηγήσει σε αύξηση της ροής του αριθμού των διαφημίσεων που τελικά εμφανίζονται στις Ενημερώσεις των χρηστών.
Σε αυτήν την περίπτωση – μεγαλύτερη ζήτηση για διαφήμιση χωρίς αντίστοιχα μεγαλύτερη προσφορά – μπορεί να δούμε την τιμή των διαφημίσεων στο Facebook να αυξάνεται. Το Facebook ήδη έχει αυξήσει τις τιμές του μειώνοντας των αριθμό των διαφημίσεων που εμφανίζει.
Τα σχόλια δικά σας…