fbpx

Υπάρχει ένα πολύ συχνό ερώτημα: “ Να δημιουργήσω group ή fan page στο facebook” ;Από τότε που το Facebook έβαλε και την επιλογή της δημιουργίας page σαν μέρος της ευρύτερης διαφημιστικής στρατηγικής της, έχει δημιουργηθεί μια σύγχυση σχετικά με το ποιο από τα δύο είναι καλύτερο να υιοθετηθεί. Εξαιτίας των ποικίλων χαρακτηριστικών γνωρισμάτων, ακόμα και οι σύμβουλοι social media marketing αναρωτιούνται τι να πουν στους πελάτες τους.

‘Όπως αναφέρει η ίδια η ομάδα του Facebook:  “ δημιουργήσαμε pages όταν παρατηρήσαμε ότι ο κόσμος προσπαθούσε να συνδεθεί με brands και διάσημους καλλιτέχνες με τρόπους που δεν λειτουργούσαν στο facebook μέχρι τώρα. Πλέον, όχι μόνο μπορούν οι χρήστες να συνδεθούν με τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες και επιχειρήσεις αλλά μπορούν να δείξουν και στους φίλους τους τα ενδιαφέροντα τους με το να προσθέτουν  pages στο προφίλ τους.”

Χαρακτηριστικά

Τα Facebook Pages θεωρούνται κανονικά προφίλ- έχουν τη δυνατότητα να έχουν φίλους, μπορούν να προσθέτουν φωτογραφίες και επίσης οι fans τους μπορούν να κάνουν posts στον τοίχο τους. Τα pages επικοινωνούν με τα “updates” και έχουν και applications.

Τα groups,από την άλλη,  έχουν διαχειριστές που διαχειρίζονται το group, εγκρίνουν τα μέλη ή προσκαλούν χρήστες στο group και μπορούν να είναι είτε κλειστά (όπου ο διαχειριστής αποφασίζει για τις συζητήσεις και τα μέλη του group, είτε ανοιχτά όπου μέλος μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε χρήστης χωρίς περιορισμούς.

Pages vs. Groups: Οι διαφορές

Υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη όταν θέλουμε να επιλέξουμε ποιο είναι το κατάλληλο για το project μας: page ή group.

Προσωπικό vs Εταιρικό:

Λόγω των χαρακτηριστικών ασφαλείας καθώς και των περιορισμών στο μέγεθος (μόνο groups με κάτω από 5,000 μέλη έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν email) , τα facebook groups ενδείκνυνται για πιο προσωπική αλληλεπίδραση. Τα groups είναι επίσης άμεσα συνδεδεμένα με τους χρήστες που τα διαχειρίζονται (administrators), που σημαίνει ότι οι δραστηριότητες που γίνονται εκεί, έχουν αντίκτυπο στο χρήστη προσωπικά. Τα pages από την άλλη, δεν αναφέρουν τα ονόματα των administrators και θεωρούνται ένα “πρόσωπο” όπως μια εταιρική οντότητα θεωρείται ένα πρόσωπο κάτω από το νόμο.

Το facebook θεωρεί τα groups μία επέκταση των προσωπικών ενεργειών. Ενώ τα pages έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν περιεχόμενο που να προέρχεται από το ίδιο το page, το οποίο δεν είναι συνδεδεμένο προσωπικά με τον administrator.

Μια ακόμη διαφορά είναι ότι τα pages εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης (π.χ google) όπως τα δημόσια προφίλ των χρηστών ενώ τα groups όχι.

Email vs. Updates:

Αν κάθε group έχει κάτω από 5,000 μέλη, οι διαχειριστές τους (administrators) μπορούν να στέλνουν μηνύματα στα μέλη τους τα οποία εμφανίζονται με μορφή μηνύματος στα εισερχόμενα τους. Οι page administrators από την άλλη μπορούν να στέλνουν updates στους fans τους μέσω της σελίδας και αυτά τα updates θα εμφανιστούν στην ενότητα «updates» στα εισερχόμενα τους. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον αριθμό των fans ή στον αριθμό των updates.

User Control:

Ο διαχειριστής του κάθε group μπορεί να απαγορέψει την πρόσβαση σε μέλη . Η πρόσβαση στα pages, από την άλλη,  μπορεί να έχει περιορισμούς μόνο σε ηλικίες και τοποθεσίες. Αυτό κάνει τα groups πιο ιδιωτικά.

  Εφαρμογές

Τα pages μπορούν να έχουν και εφαρμογές, οπότε είναι πιο προσωποποιημένα και με περισσότερο περιεχόμενο. Ενώ τα groups δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα.

Διαφήμιση

 Διαφημίσεις μπορούν να προωθήσουν και τα groups και τα pages αλλά τα pages μπορούν να επωφεληθούν από τις κοινωνικές διαφημίσεις που δημοσιεύουν τη σχέση μεταξύ του page και του συγκεκριμένου χρήστη.

Συνοψίζοντας από τα παραπάνω, τα Groups είναι καλύτερα για οργάνωση κυρίως σε προσωπικό επίπεδο και σε μικρότερης κλίμακας αλληλεπίδραση γύρω από ένα σκοπό. Τα pages είναι καλύτερα για brands, επιχειρήσεις, ταινίες ή διασημότητες που θέλουν να αλληλεπιδρούν με τους fans τους ή πελάτες τους χωρίς να είναι συνδεδεμένοι σε προσωπικό λογαριασμό.