Για να κατανοήσουμε για ποιο λόγο πρέπει να χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις τα social media, πρέπει πρώτα να γνωρίζουμε τι είναι τα social media.

H κοινωνική πλευρά του ορισμού αναφέρεται στην ενστικτώδη ανάγκη που έχουμε ως άνθρωποι να συνδεόμαστε με άλλους ανθρώπους, να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, τα αισθήματα μας καθώς και τις ιδέες μας. Η media πλευρά του ορισμού αναφέρεται στο πώς χρησιμοποιούμε τα διάφορα μέσα ή τεχνολογίες για να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε αυτές τις σχέσεις, χτίζοντας παράλληλα εμπιστοσύνη.

Social Media και χτίσιμο σχέσης.

Τα Social media είναι ένα νέο εργαλείο που μας επιτρέπει να συνδεόμαστε και να χτίζουμε σχέσεις. Κάνουν ότι ακριβώς έκαναν και τα παραδοσιακά μέσα όπως το τηλέφωνο, η διαφήμιση και η τηλεόραση, αλλά με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα και παρέχουν επίσης, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα, αμφίδρομη επικοινωνία. Ο λόγος για την πιο γρήγορη ταχύτητα είναι γιατί μπορούν όλοι να συμμετέχουν σε μια πιθανή συζήτηση πράγμα αδύνατο με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Τα social media δεν είναι απλά η τάση του μέλλοντος. Είναι η τωρινή marketing πραγματικότητα.

Χαμηλό κόστος vs Τεράστια αγορά.

Το Marketing (γενικά) είναι ένα από τα μεγαλύτερα έξοδα μιας επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης. Χρησιμοποιώντας όμως τα social media για την προώθηση της επιχείρησης σας, το κόστος είναι ελάχιστο.

“Δεν θα σας υπενθυμίσουν οι πελάτες σας ότι είστε στην αγορά”

Πέρα από το χαμηλό κόστος, η αγορά που μπορείτε να στοχεύσετε είναι τεράστια. (το Facebook έχει 800.000 χρήστες, το twitter 95.000 και το LinkedIn 119.000). Περίπου το 58% κάνουν online έρευνα πριν αγοράσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν.

Με τα Social Media μπορείτε να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας.

Τα Social media σας δίνουν επίσης τη δυνατότητα να παρακολουθείτε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και να γνωρίζετε τι λένε οι άλλοι για αυτούς. Έβγαλαν νέο προϊόν στην αγορά; Τι λένε για αυτό; Πώς συγκρίνεται αυτό με το δικό σας προϊόν/ υπηρεσία;

Search Engine Optimization (SEO).

Αυτό είναι ίσως το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε τα Social Media. Όταν συνδυάζετε τη δύναμη των social media με τη δύναμη του Google μπορείτε να έχετε απίθανα αποτελέσματα σε μεγάλους μηχανισμούς αναζήτησης. Έτσι δημιουργείται πολύ περισσότερη κίνηση γύρω από το προϊόν ή την υπηρεσία σας . Η σωστή θέση, δημιουργεί προφίλ, προσελκύει followers και ανοίγει το δρόμο για την κορυφή στο Google.

Οι πελάτες σας χρησιμοποιούν Social Media – Έτσι πρέπει και εσείς.

Οι περισσότεροι από τους τωρινούς (αλλά και πιθανούς) πελάτες σας είναι online. Πρέπει να είστε και εσείς. Η συμμετοχή στα social media απαιτούν ισότιμη επένδυση χρόνου, στρατηγικής και υπομονής και η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (competitive advantage) μέσα από όλες αυτές τις προσπάθειες, είναι το τελικό αποτέλεσμα. Μη χρησιμοποιείτε τα social networks σαν μονόδρομους τρόπους διαφήμισης και marketing. Αντίθετα, μιλήστε στον κόσμο και προσελκύστε τους δίνοντας τους ενεργητικό ρόλο.

Χτίστε το Brand σας με Social Media.

Το χτίσιμο ενός brand δεν ήταν ποτέ τόσο αναγκαίο όσο είναι σήμερα και τα Social Media επιτρέπουν σε όλες τις επιχειρήσεις να έχουν φωνή. Εσείς; Θέλετε να είστε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας;