Η αυθεντικότητα του εμπορικού σήματος είναι μία από εκείνες τις ιδιότητες που δεν μπορούν πραγματικά να μετρηθούν με αριθμούς και δεδομένα και σίγουρα δεν μπορούν να καταγραφούν. Η αυθεντικότητα μιας μάρκας δεν είναι μια απλή αναφορά, είναι ζωτικής σημασίας για κάθε εταιρεία, ανεξάρτητα από το μέγεθος, που θέλει να είναι μέρος του ψηφιακού κόσμου στα Social Media.
Στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ένα εμπορικό σήμα δεν είναι αυτό που η μάρκα λέει στον πελάτη τι είναι, αλλά αυτό που ο πελάτης λέει στους φίλους του σχετικά με αυτό το εμπορικό σήμα. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν για τα εμπορικά σήματα που θέλουν να έχουν επιτυχία στα Social Media, να επενδύσουν στην αυθεντικότητά τους. Εάν καταφέρετε να το περάσετε αυτό στο κοινό-στόχο σας, το εμπορικό σήμα σας θα αρχίσει να χτίζει την εικόνα του και να κερδίζει την εμπιστοσύνη του κοινού. Βέβαια, η δημιουργία εμπιστοσύνης και η μεγαλύτερη εμπλοκή με το κοινό σας δεν είναι τόσο εύκολο έργο διότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, δεν υπάρχουν αντικειμενικές μετρήσεις για τον έλεγχο της ποιότητας. Απαιτείται λοιπόν μια καλή και ευέλικτη social media στρατηγική. Μερικές στρατηγικές που μπορούν να αυξήσουν την αυθεντικότητα του σήματός σας είναι:
Όταν δημοσιεύετε στη σελίδα Twitter ή Facebook της εταιρείας σας, θέλετε να κρατήσετε τα πράγματα σύμφωνα με τη φωνή της μάρκας σας, ώστε οι οπαδοί σας να το βλέπουν αυτό. Πρέπει όμως να είστε προσεκτικοί με αυτή την υιοθέτηση, διότι αν το παρακάνετε μπορεί να δείξετε απόμακροι και με αυτό τον τρόπο να απομακρύνετε και το κοινό σας. Αντίθετα, αν το ύφος σας είναι ίδιο με αυτό που έχετε στις προσωπικές σας αναρτήσεις, δείχνετε πιο προσεγγίσιμοι και φιλικοί αποδεικνύοντας στο κοινό σας ότι υπάρχει πραγματικός άνθρωπος πίσω από όλες αυτές τις αναρτήσεις. Να θυμάστε πάντα ότι, οι άνθρωποι αγοράζουν άτομα!
Ο προγραμματισμός των αναρτήσεων σας μπορεί να είναι εξαιρετικά βολικός και εύχρηστος, διότι σας επιτρέπει να τις προγραμματίσετε ακόμα και για ημέρες. Ωστόσο, το μειονέκτημα χρησιμοποιώντας μια υπηρεσία προγραμματισμού είναι ότι σας βάζει σε μια συστηματική ρουτίνα. Έτσι, ακόμα και οι ανεπίσημοι οπαδοί θα ξεκινήσουν τελικά να παρατηρούν ότι οι αναρτήσεις σας ακολουθούν ένα μοτίβο προγραμματισμού. Αντί να βασίζεστε πλήρως στις υπηρεσίες προγραμματισμού, δοκιμάστε να δημοσιεύετε και σε πραγματικό χρόνο. Μια ανάρτηση για παράδειγμα μπορεί να περιλαμβάνει μια εικόνα της τρέχουσας τοποθεσίας σας ή άλλους τρόπους σύνδεσης με τους χρήστες σας σε πραγματικό χρόνο.
Μια καλή εικόνα είναι συνήθως ίση με 1000 λέξεις, ή στον σημερινό κόσμο μια εικόνα αξίας 1000 λέξεων μπορεί να είναι ίση με 1000 κλικ! Μια φωτογραφία συνήθως μεταδίδει μια οπτική εμπειρία που στην πραγματικότητα βοηθά τους ανθρώπους να φανταστούν τι είναι να «είναι» η μάρκα σας. Δημοσιεύοντας, για παράδειγμα, μια εικόνα του εσωτερικού χώρου εργασίας σας όταν οι εργαζόμενοι εργάζονται σκληρά ή χαλαρώνουν, επικοινωνούν ένα μήνυμα μιας εικόνας της μάρκας σας σε πραγματικό χρόνο. Δώστε στους χρήστες σας μια πραγματική εικόνα για τις λειτουργίες της μάρκας σας και σκεφτείτε ότι οι εικόνες σας κάνουν πιο αυθεντικούς.
Επιτρέποντας μια ακόμη βαθύτερη ματιά στα εσωτερικά έργα της εταιρείας σας, δείχνοντας τις προσωπικότητες της επιχείρησής σας, βγάζετε προς το κοινό σας μια υγιή εικόνα της μάρκας σας. Οι υπάλληλοί σας συναντιούνται, χαιρετίζουν και βοηθούν τους πελάτες σας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Είναι το πρόσωπο της μάρκας σας. Ξεκινήστε μια συνέντευξη με μερικούς από τους υπαλλήλους σας και αφήστε τη συνέντευξη να πάρει το δικό της σχήμα και δημοσιεύστε τη. Οι άνθρωποι θα σας αγαπήσουν επειδή όλο αυτό προσθέτει ένα επίπεδο προσέγγισης.
Τίποτα δεν θα σας κάνει να φαίνεστε πιο αυθεντικός από τη διεξαγωγή μιας πραγματικής, προσωπικής συνομιλίας με κάποιον, και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σας δίνουν την τέλεια ευκαιρία να το κάνετε αυτό. Παρακολουθήστε προσεκτικά για νέα σχόλια από τους οπαδούς σας στην ανάρτησή σας, στο blog ή σε μια κοινωνική μαζική ενημέρωση και αλληλεπιδράστε φυσικά. Θα δημιουργήσετε αμέσως μια τουλάχιστον προσωπική σχέση με την επωνυμία σας και όποιος παρακολουθεί τα ίχνη της συνομιλίας σας θα σας θεωρήσει πιο αυθεντικό.
Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν “αυτοματοποιημένους τύπους απόκρισης” για να διευκολύνουν τη διαδικασία εξυπηρέτησης πελατών στα κοινωνικά μέσα. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να έχουν ένα γραπτό πρότυπο που να λέει κάτι παρόμοιο με το “Ευχαριστώ για το σχόλιό σας. Συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας εδώ ή καλέστε … “Μπορεί αυτός ο τρόπος να κάνει τη διαδικασία πιο γρήγορη αλλά από την άλλη φαίνεται ρομποτική και απόμακρη .
Αν θέλετε το brand σας να είναι πιο αυθεντικό, γράψτε προσαρμοσμένες απαντήσεις για κάθε ερώτημα πελάτη.
Με αυτές τις στρατηγικές στο μυαλό σας, το κοινό σας θα πρέπει να σας βρει πιο αυθεντικό χαρακτήρα. Παρόλο που η αυθεντικότητα ενός brand δεν μπορεί να μετρηθεί, ωστόσο μπορείτε να αξιολογήσετε τις αντιλήψεις του κοινού σας διεξάγοντας κάποιες έρευνες μάρκας με μερίδες του κοινού σας χρησιμοποιώντας παράγοντες που απεικονίζουν την αυθεντικότητα και ακεραιότητα. Εάν δείτε τη συλλογική βαθμολογία της γνησιότητας της επωνυμίας σας να ανεβαίνει, τότε αυτή είναι μια απόδειξη ότι οι παραπάνω στρατηγικές λειτουργούν.